CyberRisicoverzekering – Rabobank

Voor de Rabobank is een animatie gemaakt over de CyberRisicoverzekering, een nieuwe verzekering die de Rabobank aanbiedt aan ondernemers om zich te beschermen tegen cybercriminaliteit.

Klantvraag
De klant wilde een verhaal waarin de nadruk wordt gelegd op de drie voordelen van de CyberRisicoverzekering voor ondernemers. Aanvankelijk wilde de klant meerdere animaties, elk gericht op een voordeel van de verzekering. Echter, na overwegingen over mogelijke wildgroei en ruis, is de klant overtuigd om alle voordelen in één animatie te benoemen.

Schetsen
De klant had een duidelijk beeld van de animatie voor ogen, met veel tekst en oplichtende steekwoorden. Omdat dit te veel op een PowerPoint presentatie animatie zou gaan lijken, is in eerste instantie een storyboard opgeleverd zonder steekwoorden.

Een eerste versie van het storyboard is hier te vinden.

Rabo CyberRisicoverzekering
We wisten al dat de klant niet akkoord zou gaan met het eerste storyboard, wat eigenlijk de bedoeling was. Mijn redenering was dat door nu een klein aantal steekwoorden toe te voegen, de klant tevreden zou zijn, omdat er nu meer steekwoorden zouden staan dan eerst het geval was.

Na overleg met de afdeling die de Rabobank styleguide controleert, is uiteindelijk een balans gevonden tussen de juiste hoeveelheid tekst en visuals.