Infographic – Rabo&Co

De afdeling Rabo&Co wilde een infographic waarin de (financiële) redenering voor hun doelstellingen en marktpropositie op een vrolijke manier kon worden uitgelegd.

Rabo&Co
De afdeling Rabo&Co is een investeringsplatform van de Rabobank. Op dit platform willen zij (de Rabobank) de schakel zijn tussen ondernemers en investeerders. Uit onderzoeken is namelijk gebleken dat ondernemers hulp kunnen gebruiken bij het vinden van investeerders en dat investeerders juist behoefte hebben aan een cofinanciering vanuit de bank om risico’s te kunnen spreiden.

Klantvraag
Voor een ondernemersbeurs zou Rabobank een stand hebben waarin zij het investeringsplatform konden pitchen. Niet alleen ter aankleding van de marktkraam, maar ook als visueel hulpmiddel zocht Rabo&Co naar een manier om hun redenering, cijfers, doelgroeponderzoek, doelstellingen en marktpropositie op een simpele manier over te brengen naar de bezoeker.

Infographic
Om deze reden is ervoor gekozen om een drieluik-infographic te maken. Om de cijfers en andere feiten meer leven te geven, heb ik ervoor gekozen om er een kleine storytellinglaag overheen te gieten door te vertellen vanuit een persona. We volgen deze persona, Mark, in zijn doel om door middel van crowdfunding genoeg geld te verzamelen voor een nieuw bedrijfspand. Vanuit dit korte verhaal brengen we de achterliggende cijfers naar voren om uiteindelijk te eindigen bij wat Rabo&Co kan betekenen voor de ondernemers.